درمان خارش پوست | ۹ ماده غذایی برای درمان خارش پوست

dbb9 d985d8a7d8afd987 d8bad8b0d8a7db8cdb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8afd8b1d985d8a7d986 d8aed8a7d8b1d8b4 d9bed988d8b3d8aa 5c86cc031ff98 - درمان خارش پوست | ۹ ماده غذایی برای درمان خارش پوست

دکتر لیمو : درمان خارش پوست | ۹ ماده غذایی برای درمان خارش پوست : عفونت ناشی از وجود انگل باعث خارش شدید پوست می شود. در و اقع کودکان بیشتر از بزرگسالان به این بیماری دچار می شوند.

این عفونت در پوست رشد کرده و در نتیجه، پوست قرمز و تحریک می شود.سیستم ایمنی ضعیف پوست باعث ایجاد این وضعیت می شود.

علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، توجه به علائم مانند بثورات روی پوست و بین دو انگشتتانتان ضروری است. درمان زخم ها مشکل نیست با این حال، عفونت ممکن است بسیار طول بکشد تا درمان شود.

اگر به موقع درمان نشود علاوه عفونت پوست برای بدن خطرناک می شود.. آسیب آن بر روی پوست غیر قابل برگشت است.

۹ درمان بسیار کاربردی خارش پوست ناشی از انگل

درمان خارش پوست با آب پیاز

پیاز منبعی از خواص ضد التهابی است. شما همچنین می توانید مقدار مناسب سیلیکون و گوگرد را در پیاز استفاده کنید. گفته می شود که این مواد مغذی مانع از گسترش عفونت می شود شما می توانید آب گوجه فرنگی را روی پوست خود قرار دهید. با این حال توصیه می شود پوست خود را بلافاصله شستشو دهید.

خورش نخود | طرز تهیه خورش نخود | مواد مورد نیاز خورش نخود

درمان خارش پوست با چوب صندل

چوب صندل حاوی خواص شادابی و آرامش بخش است که برای بهبودی پوست تحریک شده استفاده می شود. شما می توانید پودر چوب صندل را با آب را به عنوان راه حل برای کاهش التهاب و قرمزی پوست خود استفاده کنید. اجزای ضد میکروبی گیاه نه تنها عفونت پوستی را درمان می کنند، بلکه در عین حال باعث تکرار دوباره آن می شوند.

درمان خارش پوست با روغن سنبل هندی یا سیترونلا

شما می توانید از روغن سیتررونلا برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی از جمله چرک و انگل استفاده کنید. این روغن شامل خواص شفا بخشی است که به شما کمک می کند تا عفونت پوستتان به سرعت بهبود یابد.

شما می توانید روغن را به مدت ۱۰ دقیقه مالیده و پوست خود را خنک کنید. این روغن برای دور کردن حشرات نقش مهمی دارد.

اگر عفونت به طور کامل از بین نرفته باشد، مجددا برمی گردد دو می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. هنگام رنج و عطش باید مراقب باشید و احتیاط های زیر را انجام دهید.

1. شما حتی می توانید بدن خود را در این شرایط سم زدایی کنید تا قرمزی و تحریک را بهبود بخشد.
  2. شما باید ملافه ها و لباس های فوق العاده تمیز را برای جلوگیری از عفونت مجدد پوست خود داشته باشید.
  3. اطمینان حاصل کنید که خانه تمیزاست و همیشه سعی کنید آن را گردگیری کنید تا از ورود انگل جلوگیری کنید..
  زیبایی پوست صورت | خواص بی نظیر پوست میوه ها برای زیبایی پوست صورت

درمان خارش پوست با روغن درخت چای

روغن درخت چای منبعی از ویژگی های ضد عفونی کننده و ضد التهابی است. این می تواند به کاهش خارش شدید و کاهش التهاب کمک کند. اثر ضد باکتریایی روغن در برابر علفهای هرز در معرض چاق شدن مفید است. شما می توانید روغن چای را با روغن حامل شده در پوست ملتهب کنید تا آن را به طور موثر تسکین دهد.

درمان خارش پوست با روغن گل میخک

روغن گل میخک بسیار ملایم است. شما می توانید آن را بر روی پوست ماساژ دهید تا روند بهبودی را افزایش دهید. روغن دارای اثر درمانی است. این روغن به پوست شما نفوذ می کند و عفونت ناشی از بیماری های پوستی مانند گال را به حداقل می رساند .

درمان خارش پوست با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی است. ژل مشتق شده از آن می تواند پوست شما را جادو کند .شما می توانید انگل های پوست با ژل آلوئه ورا را درمان کنید. این شامل اثرات شفابخش و تسکین دهنده بر روی زخم یا پوست ملتهب است. مالش موضعی این ژل روی پوست تحریک شده به صورت روزانه خارش را در یک زمان کوتاه کاهش می دهد.

ماسک خاک رس | خواص ماسک خاک رس برای پوست

درمان خارش پوست با روغن درخت نیم

این محصول هندی حاوی خواص ضد باکتری، ضدالتهابی، ضد درد و ضد التهابی است. این اجزاء برای ریشه کن کردن عفونت ها و انگل ها لازم است تا از ابتلا به عفونت جلوگیری شود. شما فقط می توانید روغن را در منطقه آسیب دیده برای ۲۰ دقیقه خوب بمالید.

درمان خارش پوست با هل

هل یک ادویه ی همه کاره است. هل تنها عطر عالی ندارد بلکه بسیاری از مشکلات پوستی مانند ضد عفونی کردن پوست و رفع چروک های پوستی بر عهده اوست .هل همچنین منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها است که برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. این موضوع میتواند به طور موثر به مبارزه با چروکها کمک کند.

درمان خارش پوست با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی عالی است. زردچوبه نیز به عنوان تقویت کننده ایمنی شناخته شده است. مطالعات مختلف ادویه را موثر در برابر باکتری های عفونی معرفی کرده است مصرف زردچوبه به صورت روزانه می تواند عفونت های داخلی و خارجی را رفع کند.

جوانسازی پوست صورت | ۱۰ راهکار خانگی برای جوانسازی پوست صورت