نعناع وحشی یا نعناع ذرتی | خواص درمانی نعناع وحشی یا نعناع ذرتی

d986d8b9d986d8a7d8b9 d988d8add8b4db8c db8cd8a7 d986d8b9d986d8a7d8b9 d8b0d8b1d8aadb8c 5c8a72a0a155b - نعناع وحشی یا نعناع ذرتی | خواص درمانی نعناع وحشی یا نعناع ذرتی

دکتر لیمو : خواص درمانی نعناع وحشی یا نعناع ذرتی | نعناع وحشی یا نعناع ذرتی

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی نعناع وحشی :

بخور روغن نعناع آرامش بخش است.

کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، منگنز و روی موجود در نعناع نقش مهمی در حفظ فعالیت های سوخت و ساز بدن دارد.

برگ این گیاه به میزان چشمگیری پرمویی در بعضی از قسمت های بدن را که در زنان به علت نبود توازن هورمونی شایع است، درمان می کند.

برگ این گیاه، خاصیت ادرارآور، نشاط آور و ضد انقباض عضلانی و ضدتهوع دارد.

ساقه و روغن طبیعی به دست آمده از درخت نعناع، درمان مؤثری برای سرطان های پوست، کبد، ریه و لوزالمعده است.

برگ نعناع با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی اضافه بدن را می سوزاند.

سیستم گوارشی را تسکین می دهد و در رفع گاز معده کمک می کند.

چای نعناع از تهوع صبحگاهی در دوران بارداری پیش گیری می کند.

کرفس | آشنایی با کرفس | تمام خواص کرفس

روغن طبیعی نعناع، علایم معده درد، گرفتگی عضلانی و سندروم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد و در نتیجه عضلات نرم و شل می شوند.

روغن طبیعی نعناع نیز خاصیت ضدعفونت، ضدالتهابی و ضدویروسی دارد.

این گیاه که منبع عالی بتاکاروتین است، قدرت دید را بهبود می دهد، با آکنه مقابله می کند و به پوست نرمی و طراوت می بخشد.

رای رفع بوی نامطبوع دهان و پیش گیری از بروز بیماری لثه ای به کار برده می شود.

چای نعناع علاوه بر انرژی زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج کرده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می کند.

ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن، مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و رادیکال های آزاد را از بین می برد، استحکام غشایی سلولی را حفظ می کند و در نتیجه خطر بیماری های قلبی و سرطان و … را کاهش می دهد.

برگ نعناع درمان مناسبی برای رفع سردرد، تب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و … محسوب می شود.

هندوانه | خصوصیات گیاهشناسی هندوانه | آشنایی با هندوانه

فیبر غذایی موجود در آن، احساس سیری و سلامتی روده ای ایجاد می کند و یبوست و بواسیر را تسکین می دهد.

سکسکه و گوش درد را برطرف می کند.

خمیر نعناع تهیه شده با آب و برگ نعناع، برای درمان مسمومیت غذایی کاربرد دارد.

رزمارینیک اسید (Rosmarinic acid) موجود در این گیاه علایم گرفتگی بینی را تسکین می دهد و باعث باز شدن مجاری تنفسی می شود. برگ درخت نعناع عارضه های آسم و آلرژی را برطرف می کند.

برگ های له شده آن برای سفید کردن دندان موثر است.

نعناع  وحشی یا ذرتی مانند سایر نعناعیان، گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند، خاورمیانه و اروپا طرفداران زیادی دارد. نعناع تازه و خشک که احساس خنکی ایجاد می کند در دستور غذایی کشورهای زیادی مورد مصرف قرار می گیرد.