آنتی بیوتیک های پر مصرف در ایران | آنتی بیوتیک

d8a2d986d8aadb8c d8a8db8cd988d8aadb8cdaa9 d987d8a7db8c d9bed8b1 d985d8b5d8b1d981 d8afd8b1 d8a7db8cd8b1d8a7d986 5c8c1d4c25dc6 - آنتی بیوتیک های پر مصرف در ایران | آنتی بیوتیک

دکتر لیمو : آنتی بیوتیک های پر مصرف در ایران | آنتی بیوتیک : یک متخصص عفونی و فلوشیپ آموزش پزشکی گفت: جوش های صورت پدیده ای است که به طور کامل از بین نمی روند اما می توان التهاب آنها را ‏تحت کنترل درآورد و برهمین اساس برخی متخصصین پوست جهت درمان جوش صورت، آنتی بیوتیک را تجویز می کنند‎.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بسیج جامعه پزشکی، دکتر «محمدرضا ناظر» با بیان اینکه به رغم آنکه آنتی بیوتیک ها برای جوش صورت موثر هستند اما بدن از آسیب های آنها ‏متضرر می شود، گفت: با مصرف این آنتی بیوتیک ها، میکروب های معمولی که در دهان و دستگاه تنفس وجود دارد نسبت به ‏آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند‎.

وی افزود: اگر بعدا فرد دچار سینوزیت، عفونت گوش میانی و عفونت های ریوی شود دیگر با این داروها درمان نمی شود زیرا که ‏قبلا برای جوش صورت استفاده شده و مقاومت آنتی بیوتیکی را در بدن ایجاد کرده است‎.

هالوپریدول چیست ؟ |عوارض هالوپریدول | موارد منع مصرف

***مصرف نابجای آنتی بیوتیک های سرپایی و افزایش شانس مقاومت بدن

ناظر ضمن اشاره به اینکه اثر آنتی بیوتیک ها بر جوش های صورت به دلیل ضد التهابی بودن آنها است اما اثر ضد میکروبی ‏آنها خیلی قوی نیست ، ادامه داد: آنتی بیوتیک ها به دو دسته تقسیم می شوند.

آنتی بیوتیک های پر مصرف در ایران

آنتی بیوتیک های سرپایی و آنتی بیوتیک هایی ‏که به صورت بستری برای بیماران تجویز می شود و باید آگاه باشیم که مصرف نابجای آنتی بیوتیک های سرپایی شانس مقاومت ‏بدن را افزایش می دهد‎ .

وی با انتقاد از اینکه همانند سایر کشورها، در تجویز آنتی بیوتیک ها به بیماران سیستم تعریف شده ای نداریم، گفت: متاسفانه ‏وزارت بهداشت تجویز آنتی بیوتیک ها را برای همه پزشکان مجاز کرده است‎ .

دکتر ناظر : آریترومایسین، آموکسی سیلین و سفیکسین را پر مصرف ترین آنتی بیوتیک ها در ایران برشمرد‎.‎